ЗАБАВА

НА ШТА СЕ ЖАЛЕ СРПСКИ ТУРИСТИ: Жену ми похотно гледају на плажи!

Ово лето обележиле и необичне примедбе агенцијама. Поред оправданих замерки које је примила Туристичка инспекција, било је доста и неоснованих, па чак и смешних примедаба.

ПЧЕЛЕ на Тасосу, ласте на Родосу, комарци на Халкидикију и један миш у Парги – успели су ове године да упропасте одмор нашим туристима. Поред оправданих замерки које је примила Туристичка инспекција, било је доста и неоснованих, па чак и смешних примедаба.

– Чини ми се да су ове године многи отишли на одмор нервозни и да нису успели да се ослободе стреса ни на мору, јер никада нисмо имали оволики број жалби које више говоре о туристима него о дестинацији – каже Александар Сеничић, директор Националне асоцијације ЈУТА. – Жалили су се на комарце, лоше време, оштро камење, затворену дискотеку, рингле које су имале браон круг… Број жалби је исти као лане, али је упола мање притужби које имају основа.

Најчешће су се примедбе односиле на изглед куће или хотела, јер, како тврде туристи, лепше изгледају на слици у каталогу него уживо. Ове жалбе су правно беспредметне, поготово што исти ти људи себе на “Фејсбуку” улепшавају у “фотошопу”. Лош или превише добар друштвени живот многима је упропастио одмор. Док је једнима сметало то што се хотел налази у центру збивања, другима се није допадало што је далеко од кафића. Једну жалбу написао је момак који је на тераси правио журку коју је прекинула полиција.

У домаћим агенцијама сазнајемо и да поједини државни службеници приликом приватне жалбе не користе само функцију него и меморандум службе у којој раде.

Честе су жалбе на рачун осталих нација које бораве у хотелу, па су тако једни били бесни што је хотел у Бугарској препун Бугара, а у Турској – Турака. Једна путница сматра да је “страшно што је била смештена у хотелу у којем је боравило неколико деце с посебним потребама која су јој сметала током вечере”. У агенцијама кажу да најбесмисленије жалбе пишу судије, полицајци и новинари.

Наиме, они легитимишу водиче, сликају их, узимају им изјаве и све документују, а у Београду “потежу све везе”.

Једна агенција је ове године добила жалбу за Турску, иако уопште нема аранжмане за ову земљу, а путник је објаснио да је то жалба за одмор од пре три године, што му дозвољава Закон о потрошачима. У Немачкој је недавно утврђено да 90 одсто злоупотреба овог закона у овој земљи чине људи пореклом с Балкана. А некима је писање жалби постао хоби.

– Агенција ником не обећава добар друштвени живот, већ само смештај и услугу према програму – истиче Сеничић. – Многи беспотребно дижу тензију. У Немачкој, када се јави незадовољан туриста, прво се интервјуишу остали путници, па уколико је већина била задовољна – жалба се одбија. Ми смо утврдили да се наши туристи када исти смештај уплате преко интернета никада не жале, док агенцијама са задовољством пресавијају табак.

Жалбе на рачун депресивних љубичастих завеса, парадајза који је исечен напола уместо на четвртине, на собарице на Криту које говоре само енглески, на корале, сунце које пржи и недостатак свињетине за шведским столом – нису прихваћене.

Било је и комичних жалби. Једну је написао мушкарац чију су пратиљу (плавушу) у Египту “пожудно гледали локални мушкарци”, а другу жена која је летовала с децом и сестром. Дан пре него што је у хотел дошао и њен супруг, она је послала пријаву да је током ноћи у њену собу ушао мушкарац у црвеном шортсу и млеком за тело јој намазао десно стопало?!

Много жалби односи се на комарце, пчеле и ластина гнезда. Нажалост, туристичка места Медитерана у обавези су да чувају еколошки систем и животну околину, па не смеју да уништавају гнезда ласта и прскају пчеле.

ГРЧКА

Жалби није поштеђена ниједна дестинација где летују наши туристи: у Италији је доручак био “мршав”, у Турској су служили много поврћа, у Шпанији није радио дечји базен, у Бугарској у апартману није било зида него преграда. Ипак, највише жалби односи се на север Грчке, где наши туристи углавном и летују.

СМЕШТАЈ

ДО краја јула туристички инспектори су примили 176 жалби на рад туристичких агенција, од чега је било 114 основаних. За 30 пријава је постигнут договор између агенције и путника, којима је враћен износ од 1.818.527 динара.

У јуну и јулу Туристичка инспекција је примила 78 пријава, и сада, у јеку сезоне, њихов број расте на дневном нивоу, што је уобичајена ситуација. У односу на прошлу годину, за седам месеци ове године туристички инспектори су примили мање пријава грађана на рад туристичких агенција (102 пријаве мање).

Као и сваке године, и овог лета највећи број пријава грађана на рад туристичких агенција односи се на незадовољство услугом смештаја (ниво комфора, локација, хигијена и бука).

Извор: Вечерње Новости

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker